Crewleden

De Kick-In is niet mogelijk zonder de hulp van de crew. Wil jij helpen ervoor te zorgen dat de aankomende studenten een net zo gave of zelfs betere Kick-In beleven als jij? Lijkt het jou wat om te helpen tijdens het leukste evenement van Enschede? 

Schrijf je nu in als crew!


Tijdens de Kick-In zijn er veel verschillende soorten crewgroepen en wie kent de verschillende crewgroepen nou beter dan de crewgroep zichzelf...! Hieronder vind je een omschrijving van wat de verschillende crewgroepen inhouden geschreven door de crewgroepen zelf:

 

Kick-In Media is een enthousiaste groep studenten die samenwerkt om foto, video, en sociale media gedurende de Kick-In op de best mogelijke manier vastlegt. Tijdens de Kick-In zijn we aanwezig en te volgen bij bijna alle activiteiten, van de pool party tot culturele activiteiten, de cantus tot de city tour. Zelfs als je niet aanwezig bent bij een activiteit, kun je deze activiteiten volgen via Instagram, Facebook, of Flickr. Of je kunt de volgende dag lezen in ons Kick-In tijdschrift, de Break-In, over wat je hebt gemist. Ons doel, naast foto’s, video’s, sociale media, en het tijdschrift zo mooi mogelijk maken, is voornamelijk lol hebben en van elkaar leren gedurende de 9 dagen. Heb jij een camera, en wil je beter leren filmen en fotografen, of ben je goed in journalistiek en wil je helpen met sociale media or het tijdschrift? Kom bij de media crew en help ons!

 

Hoe zorg je ervoor dat 150 crewleden een hele kick-in gemotiveerd blijven? Met heel veel koffie, thee en koekjes natuurlijk. De verzorgingscrew rijdt de hele kick-in rond om alle hardwerkende crewleden van eten en drinken te voorzien. Met een golfkar vol lekkernijen crossen rijden we over de campus op zoek naar hongerige en dorstige crewleden.
 
Ook voor crewleden die iets minder hard aan het werk zijn is de verzorgingscrew in de weer. Crewleden kunnen buiten hun shifts om chillen in de crewkamer in de Bastille. De verzorgingscrew zorgt ervoor dat de koelkasten hier goed gevuld blijven en dat eventuele verzoekjes van de crew op het boodschappenlijstje belanden. Omdat je als verzorgingscrew natuurlijk niet het risico wilt lopen dat mensen te weinig eten, help je ook nog bij het uitdelen van het avondeten.

 

Hallo! Wij zijn de vervoercrew van de Kick-In! Tijdens de Kick-In kun je ons herkennen aan de witte busjes/bakwagen waarmee we alle materialen van de Kick-In naar de goede plek vervoeren. Doorgaans bestaat vervoer uit zes personen die ’s ochtends vroeg beginnen en doorgaan tot ’s avonds laat. Voorafgaand en tijdens de Kick-In is vervoer een cruciale crewgroep waar je veel verantwoordelijkheid krijgt. Voorafgaand aan de Kick-In worden alle draaiboeken doorgekeken om te kijken of er struikelblokken in zitten en tijdens de Kick-In wordt er hard gewerkt om de draaiboeken na te leven. Tijdens de Kick-In wordt er ook verwacht dat we een probleem snel kunnen oplossen, dus creativiteit en logisch nadenken is van groot belang!!

 

 

Hey, leuk dat je dit leest! Wij zijn de Informatiebalie-crew, en wij ondersteunen de Kick-In commissie zowel voor als tijdens de Kick-In. Bel of mail je het kantoor, dan krijg je contact met één van ons. De commissie kan zich hierdoor volledig focussen op de laatste organisatorische punten. Ook zorgen wij ervoor dat alle voorbereidingen zijn getroffen om de activiteiten soepel te laten verlopen. Tijdens de Kick-In nemen we nagenoeg alle taken over van de commissie, zodat zij kunnen genieten van hun Kick-In. Tijdens de introductieweek zijn we te vinden in de ‘Information’-tent, midden op de campus. Hier beantwoorden we alle vragen van deelnemers, doegroepouders, organiserende partners en crew. Dus mocht je vragen hebben gedurende de Kick-In, schroom dan niet om langs te komen, we staan voor je klaar!  

                                                   

De techniekcrew speelt een cruciale rol tijdens de Kick-In. We faciliteren elektriciteit, water, licht en geluid voor alle activiteiten. Je hebt ons waarschijnlijk wel eens zien rondrijden op de Manitou of Gators. Met de Gators kunnen we bijvoorbeeld onze elektriciteitskabels en verdelers, spoelbakken, mobiele geluidsset of back-upgeneratoren, heel snel over het veld verspreiden. Een deel van het werk is gepland voordat activiteiten plaatsvinden, maar veel van onze taken vinden plaats tijdens activiteiten waar wij onvoorziene problemen oplossen. Dit vereist goede communicatie en veel ervaring. Gelukkig is dit ook hetgeen wat dit een leuke uitdaging maakt.

Als technisch team kunnen we vaak niet zelf van de activiteiten te genieten. Tijdens een activiteit bereiden we ons al voor op de volgende activiteit, zodat elektriciteit beschikbaar is voor de bemanning om te beginnen met het bouwen van activiteiten, of we zijn het vorige evenement aan het afbouwen. Het is hard werken, soms vanaf zeven uur 's ochtends tot middernacht, maar het is echt waard om de Kick-In te laten gebeuren!
 

 

Als Calamiteitenorganisatie zorgen we ervoor dat de veiligheid van het evenement op alle momenten gewaarborgd is, heel belangrijk dus! Op ons golfkarretje crossen we over het terrein om te controleren of alle activiteiten volgens het draaiboek verlopen. Daarnaast houden we nauw contact met de beveiliging van de UT, met name als we calamiteiten moeten oplossen. 

 

 

 

 

De iDB commissie is verantwoordelijk voor het IT-systeem achter de Kick-In. Dit systeem is in 2012 helemaal opnieuw geschreven en sindsdien werken er 6/8 studenten en oud-studenten aan het uitbreiden van dit systeem. Tijdens de Kick-In is deze groep verantwoordelijk voor het goed verlopen van de centrale registraties, bonnenmarkt en het overall functioneren van het iDB-systeem. Door het jaar heen werkt de iDB-commissie elke woensdagavond samen aan de verschillende applicaties, waardoor het systeem elk jaar meer functionaliteiten krijgt. Kan jij programmeren of heb je interesse om dit te leren? Kom dan vooral een keer langs en wellicht werk jij binnenkort aan de backbone van de Kick-In!